PRÁZDNINOVÉ SOUSTŘEDĚNÍ V HOŘICÍCH 15.8. až 21.8.2021 (neděle – sobota)

Neděle

Dojeli jsme na sustředko odpoledne. Ubytovat děti, představování a první sváča – meloun. Ač byl meloun velikej, jen se zaprášilo. Teda přesněji jen okousané šlupky zůstaly. Na bazén jsme vyrazili s přiměřeným předstihem. Vyřídili jsme covidové náležitosti a hurá do šaten a do vody! Plavci to měli jasný, na ně čekaly připravené dráhy. Radim děcka v dráze krátce natočil a na konci soustředění můžeme vidět zlepšení. V malém bazénku zbyli jen neplavci. Krom cákání a potápění, které k vodě nepochybně patří, jsme cvičili výdech do vody, kraulové a znakové nohy a hvězdičky. Po bazénu jsme šli na večeři. Bylo kuře s barmborem. Zmizelo to v dětech v okamžiku. Byly i borkyně, co se domáhaly přídavku. No, asi jim to šmakovalo. Po večeři jsme šli na ubytovnu, dali jsme si sušit plavky a hurá na večerní hry do sochařského parku! Vydrželi jsme tam do slunce západu. Jako druhá večeře se podávala buchta, a nějaké ovoce, podle chuti…Petra na klubovně četla ze Starých řeckých bájí a pověstí. A hajdy do hajan….

Pondělí

Za pět sedm vzbudit službu. Služba budí všechny děcka a hurá na rozcvičku! Rozcvička končí před jídelnou. Umýt ruce a nasnídat. Rohlíky jsou již připravené, namazané, stačí začít konzumovat…Kupodivu, jogurty a sýry nejsou moc v kurzu. Nejoblíbenější je asi marmeláda. Po snídani odchod na ubytovnu. Vzít věci na plavání a jdeme do bazénu. Malé holky už s destičkou dávají celou pětadvacítku. Ale je to dřina. Po bazénu pokračujeme ve Smetanových sadech. Všichni dostali malou průpravu jak se pracuje s buzolou. Buďme optimisté, možná ti starší to pochopili. Ale i to je úspěch! Však ono se to na soustředku ještě může objevit v nějaké hře. Ze sadů jsme šli rovnou na oběd, a následoval chvilku polední klid. V půl druhé jsme se vydali na zmrzlinu a pak následovala hra v paku U svatého Gotharda. Po hře malá svačinka a zase do bazénu na odpolední šichtu. Musíme všechny pochválit, snažili se. Z bazénu rovnou na večeři. V jídelně bylo podezřelé ticho, děcka se ládovala rizotem, chodilo se pro přídavky a talíře byly vymetené. Na baráku jsme dali věci sušit a už se připravuje podvečerní hra opět v parku U svatého Josefa. Malí na hru nemusí, už na ně toho za ten den toho bylo dost. Hra byla zaměřena na paměť. Informaci se dozví u nějaké sochy v parku, musí ji donést zapisovateli. Která skupina má více informací a správně, vyhrává. Druhá večeře byl jeden pekáč buchty a jedna bábovka. Vzhledem k pokročilému času se čte jen jedna pověst. A už všichni běžte spát! Dobrou noc.

Úterý

Rána jsou nudně stejná. Budíček, rozcvička, snídaně. Na ubikaci si vzít plavky a odchod do bazénu. Počasí bylo trochu chladnější. V malém bazénu si dali rozcvičku nejprve velcí plavci. Ti se pak odsunuli do svých drah a malý bazének opanovali naši malí skoroplavci. Opět jsme trénovali standardní trénink. Malí plavci s destičkou kraulové a znakové nohy, nácvik šipky, ve velkém bazénu nácvik na 25 a 50 metrů. Velcí plavci makali své tréninky ve svých drahách. Na konci tréninku si stejně všichni zařádí v malém teplém bazénu nebo ve vířivce. Dneska bylo trochu delší fénování vlasů, aby nám děcka nechytly rymičku. Čas do oběda jsme strávili na hřišti ve Smetanových sadech. Oběd byl výbornej, maso, bramborový knedlík a špenát. Na konci poledního klidu jsme šli připravovat šipkovanou směr koupaliště Dachová. V šipkované byla morseovka, azimut, šifra a hromada zajímavých otázek a úkolů. Plnění úkolů trvalo docela dlouho, takže jsme jim museli jít naproti, abychom stihli večeři. Po večeři a krátkém programu jsme připravili Smajlíkovanou. To spočívá v trase „od sochy k soše“, po tmě, s baterkou. Na sochy jsme umístili reflexní samolepky smajlíků. Děti musí projít vyznačenou trasu a spočítat, kolik bylo smajlíků. Maloši i velcí byli po smajlíkované unaveni. Na ubykaci slupli bábovku a usli hned.

Středa

Ráno byla změna. Protože včera jsme šli spát trochu déle, rozcvička nebyla. Po snídani jsme se vrhli na olympiádu. Měli jsme disciplíny jako člunkový běh, hod na cíl, medvěde, udrž se na stromě, foukej do vody brčkem po stanovenou dobu, běh na místě, opičí dráha, kliky s oporou o strom, nošení kelímku s vodou bez pomoci rukou a pod. Po olympiádě byl oběd a odpočinek. Odpoledne se šlo na Masarykovu věž. Z vrcholu věže bylo vidět do kraje, ale Krkonoše se nám schovaly v mracích. Bylo poměrně oblačno, ale s dalekou dohledností. Výlet byl krátký, ale to asi nikomu nevadilo. Cestou se nasbíraly valouny na pokreslení a při zpáteční cestě byla zmrzka. Odpoledne uteklo jako voda. Po večeři jsme šli do bazénu. Před bazénem jsme využili dětské hřiště. Houpačky a hrazdy jsou stále v kurzu. Protože už byl večer, nebyl v bazénu klasický trénink, ale děcka si mohla zařádit dle libosti. Paní plavčice nám dokonce dala i nějaké minuty navíc. Po příchodu na ubytovnu jsme dali druhou večeři, jinak by to asi neprošlo, a na klubovně bylo čtení dvou řeckých bájí. A to byl konec. Vyčurat a spát.

Čtvrtek

Už se nám to krátí. Ráno je standard. Dnes máme dva bazény. Malí jsou překvapeni, že zase musí plavat, že není zábava jako včera večer. Každá dráha si odplavala poctivě svůj trénink. Před obědem jsme šli do Smetanových sadů. Byla sváča a jedna hra na paměť. Byli čtyři zapisovači a jejich zvědové jim nosili informace o předmětech, které byly na trávě asi 20 metrů daleko. Vyhrál ten tým, který měl nejvíce z 22 předmětů správně. Oběd byl páteční. Kuchař se už asi těšil na víkend a místo čtvrtečního menu uvařil svíčkovou, která měla podle jídeního lístku být až zítra. Po poledním klidu byly štafety (Hakisaky, přenos ruličky mezi nosy, atentát a pod.). Následoval odpolední bazén opět v tréninkovém duchu. Z bazénu hurá na večeři. Filé zmizelo z talířů rychlostí blesku. Po večeři byla opět týmová hra „Hledání mravenčích vajíček“. Mravenčí vajíčko je smrková šiška zabalená do alobalu. Večer jsme roztopili gril a udělali dětem buřty, klobásy a někteří zarputilí odmítači buřtů se spokojili jen s opečeným rohlíkem nebo chlebem. Povídali se vtipy, fanty byly vykupovány scénkami a zábava byla dobrá. V deset večer už byli v postelích a většinou spali. Na zpracování fotek už jsem neměl sílu. Budu to muset udělat někdy zítra.

Pátek

Rozcvička, snídaně, odchod na bazén. Dnes musím naše nejmenší plavce zvlášť pochválit. Plavali jak diví. Možná je to tím, že je to poslední bazén tohoto soustředka. Po bazénu jsme šli strávit obligátní hodinku do Smetanových sadů. Hrál se „Šašek a král“, úspěšná hra z minulých let. Líbila se. Po obědě se šlo utratit kapesné do místní cukrárny a výrobny Hořických trubiček. Nakoupené zmrzliny, ledové tříště, trubičky a jiné sladkosti jsme částečně snědli před cukrárnou a zbylé odnesli na ubytovnu. Pak jsme si v parku u sv. Josefa zopakovali hru „Atentát“ pro její velký úspěch ze včerejška a pak se hráli „Zločinci“. Zapojila se většina. Dva předškoláky to asi nenadchlo, ale to je osud. Ostatní si to s radostí užili. Ze hry jsme šli rovnou na večeři. Ještě že se přidávalo. Takové normální jídlo – kuřecí směs s rýží – náramě šmakovalo a naši jedlíci překonávali počet přídavků. Po včeři si na ubikaci zájemci dělali otočnou mapu hvězdné oblohy. Ostatní koukali na pohádku a my jsme mezitím připravili noční trasu se svíčkami. Trasu jsme vytyčili mezi sochami a stromy v parku sv. Josefa. Děti šly bez baterek od svíčky ke svíčce. Celá trasa byla na cca 7 minut pomalé chůze a končila, jak jinak, než u lebky. Tam byl pokus o noční fotografii, ale ne všechny se povedly. V deset večer už jsme byli zpět, podávala se druhá večeře, uklidily se následky rukodělných činností a šupem spát. My trenéři jsme ještě dali dohromady fotky z mobilů a foťáků, napsali diplomy a pamětní listy a šli jsme spát taky.

Sobota

Rozcvička ala přespolní běh. Přes pole jsme doběhli do parku a odklidili jsme svíčky ze včerejší svíčkované. Nasnídat, rozdat diplomy a balit a balit a balit.

Konec!
Komu se to líbilo, tak se budeme těšit zase za rok v tuto dobu!